Så här mycket kostade Blondinbellas bröllop

Vad tror ni notan hamnade på för en av sverige största bloggerskor? Blondinbella gick ut med en ungefärlig siffra på sin blogg vilket skapade en del diskussioner. Några tyckter att det var galet mycket pengar medans andra rycker på axlarna och tycker har man pengar så finns det inga gränser. Det var intressant att delta i diskussionen att jag vill starta en egen här på Weddingbelle. Många där ute är nyfikna på vad ett bröllop kostar. Vad kostade ditt bröllop, och vart går gränsen? Skriv en kommentar
 
Isabellas kalkyl
Såhär mycket la vi på olika saker under bröllopet (inte allt listat):
Mat, dryck för 50 pers och hyra ställe: 90 000 kronor
Transport: 15 000 (båt och buss)
Blommor: 20 000 kronor
Klänning: 6000 kronor
Ringar: 55 000 kronor
Foto/filma: 60 000 kronor
Middag/övernattning för tärnor/best mans + oss: 15 000 kronor
Klänningar till tärnor & fracks till bestman: 12 000
Tårta: 4000 kronor
Inbjudningar, bordskort, namnlappar (allt tryckt): 20 000 kr
 
Kategori: Allmänt Taggar: Blondinbella, ekonomi;
Mia:

Oj, det var dyrt! 50 000 hade nog varit min gräns. Men det gäller först att hitta en brudgum ;)

Svar: Det är dyrt med bröllop i Sverige, allt kostar. Då håller jag tummarna att du hittar snart :)
weddingbelle

Anonym:

Jag tycker att alla lägger det de kan och vill. En kompis till mig hade en bröllopsceremoni med middag mm för 10 000 totalt

Svar: Jag tror man kan komma billigt undan ifall man anstränger sig och är ideerik. Kan bli minst lika vacker som ett bröllop för 30.000.
weddingbelle

Kommentera inlägget här: